Klusjesman LJ: “De klant is wat mij betreft altijd koning”

Binnen klusup noemen we hem “LJ” en hij is een van onze vaste klusuppers. Lykele Jan uit Almere is een van de vele dienstverleners die nu goede verdiensten maakt en een leuke uitdaging heeft gevonden nadat de crisis ook hem te pakken heeft gekregen.

Nog herstellend van een slapeloze nacht, waarbij hij is wakker gehouden door zijn nieuwe trots, – zijn pasgeboren dochtertje – staat LJ ons nog wat slaperig maar enthousiast te woord:

Hoe ben je terecht gekomen bij Klusup?
In maart 2014 zat ik door de crisis al een tijdje zonder baan. Je gaat dan natuurlijk direct solliciteren en op zoek naar een andere uitdaging maar dat zette nog geen zoden aan de dijk, de banen liggen niet echt voor het oprapen.
Tijdens deze zoektocht hoorde ik via mijn schoonvader voor het eerst van Klusup, dat bleek erg interessant! Ik heb nu goede verdiensten en je weet nooit wat voor opdracht er binnenkomt, welke mensen je gaat ontmoeten, dat houdt het werk uitdagend en leuk.

Hoe ziet het leven van een klusupper er nu voor jou uit?

Mijn eerste klus, k heb eer geen foto van maar geloof me: de tuin zag er een stuk erger uit voor ik begon.

Mijn eerste klus, k heb er geen foto van maar geloof me: de tuin zag er niet best uit toen ik begon.

In april 2015 ben ik weer begonnen met het reageren op klussen, ik zag ze altijd wel voorbij komen in de e-mail maar had eerst niet altijd de tijd om erop te reageren. Nu heb ik dus eens een klus aangeklikt.

De eerste klus die ik aanklikte was er een voor eenvoudig tuinonderhoud bij een gezin in Almere. Deze mensen waren blij dat ik er was en ik heb ze goed kunnen helpen, ik kreeg een goede beoordeling en een leuke vergoeding, dat stimuleerde me om te reageren op meer klussen.
Je maakt veel leuke dingen mee als klusser, natuurlijk heb je wel eens een klant die niet tevreden is, daar ga je dan professioneel mee om. Maar de meesten zijn erg blij dat je er bent. Zo heb ik bij een tuinklus wel eens een CD cadeau gekregen van een man die erg enthousiast was over zijn band, het klonk nog best aardig ook! Bij het repareren van een sproei installatie op een vakantiepark bleek dit zo’n uitdaging te zijn dat zowel de vakantieganger in het huisje als ik aan het eind van de klus doorweekt de klus hebben geklaard. Gelukkig was het een warme dag en konden we er goed om lachen.

 

Zit het klussen en tuinieren in je bloed?

Het bankje

Het bankje

Ja. Ik werk graag met mijn handen, dat heb ik mijn hele leven al graag gedaan. Zo ben ik nu bezig met het oplappen van een oud buitenbankje, het ding zag er niet meer uit. Inmiddels is hij geschuurd, gelakt en helemaal onderhouden. Hij ziet er nu al weer bijna zo goed als nieuw uit! Dan heb je toch eer van je werk?

Heb je nog tips of ideeën over ons concept?
Ik zou me niet hebben aangemeld als ik er niet in geloof. De klussen zijn leuk, de bedragen zijn betaalbaar voor de klant en de verdiensten zijn goed. Ik denk dat dit systeem erg goed werkt en dat blijkt ook wel. Toen ik begon – en dat is nu slechts 2 maanden geleden – waren jullie vooral actief in de randstad. Inmiddels zie ik dat in heel Nederland klussen worden verdeeld. Dat is natuurlijk goed om te zien voor mij als klusser. Het is voor mij echt een bron van inkomsten, ik denk dat dat voor meer ervaren klussers en tuinmannen die zijn wegbezuinigd zou kunnen zijn!

Wat raad jij een nieuwe klusser aan?
Pfoe, begin met reageren op klussen waarvan je zeker weet dat je die aankan. Denk hierbij aan het ophangen van een plankje of gordijnrails. Je bent tenslotte afhankelijk van de beoordelingen op de site. Klant is wat mij betreft koning of koningin, het is belangrijker dat de klant tevreden is dan dat je je zelf bewijst met (te) moeilijke klussen.

LJ, bedankt voor dit gesprek
(Dochtertje gilt op de achtergrond) Geen probleem, ik help graag, er zijn nu weer andere dingen waar ik me op moet focussen.

Wil je ook aan de slag als klusser of tuinman? Klik dan hier om je aan te melden als klusjesman en hier om je aan te melden als tuinman. Wil je ook eens in ons blog verschijnen of heb je vragen? Neem dan contact op via hallo@klusup.nl of bel 085 – 401 97 96.